måndag 18 februari 2013

Återbruk nr 1

Av mitt bästa byxfynd blev det 2 par byxor till dottern efter att jag slitit ut byxorna. Detta var en gång ett par lite baggy Armani.jeans som jag fyndat på rea på Magasin du Nord i Köpenhamn. När man hittar ett par jeans som kostat 1700 dkr för 50 dkr blir man glad! Så gjorde det inget att de var för långa, jag la upp dem själv och slet sen ut dom ganska snabbt faktiskt. Hade jag köpt dem till fullpris hade jag blivit mkt besviken men nu gjorde det ju inte så mycket. Men det är ett ganska tunnt och mjukt jeanstyg så höll inte så bra vid rumpan. Men tänkte att dom får jag spara och sy barnkläder av nån gång i framtiden. Sydde det första paret byxor ti ll L när hon var ett halvår. Den sista biten gjorde jag slut på i höstas. Eftersom det inte var nån sidosöm på bycorna så var det inga problem att få ut bitarna. 


Jag valde att ha marinblå mudd för att de ska funka att matcha till det mesta. För att piffa till dem lite så sydde jag dit både fickor fram och bak. Jag klippte ut fickorna både i jeanstyget och i vit lakansväv och vändsydde inna jag sydde fast dem på byxorna. Kanske skulle tagit någon lite roligare färg än vit, tänkte inte på att man faktiskt ser tyget lite grann iaf. Men blev helt klart nöjd med byxorna! 



Mönster: Gissa? ;-) Det vanliga, från ottobre 4/2011, stl 86

Material: Ett par gamla jeans, mudden kommer nog från skroten, men är inte helt säker. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar